søndag 24. november 2013

Strikke du?


Jeg har jobbehelg nå og da er det deilig med en søndag hvor jeg har helt fri!

Vi tok det rolig fra morgenen av, var innom hos min kjære venn Elisabeth med tilhengeren som de skal låne, gikk lang tur i nydelig vintervær, spiste varm lunsj og så fikk Freia julebadet sitt med påfølgende frottering, børsting og føning. Hu la seg foran ovnen etterpå, helt utslitt ;) Badet må forresten alltid vaskes ned etterpå ;), så helt fri har vi ikke hatt i dag heller.

Men når det var gjort tok jeg fram strikketøyet! Ble superinspirert av nasjonal strikkekveld som NRK sendte for noen uker siden og har vært på youtube og funnet opplæringsfilmer. Jeg SKAL lære meg å strikke! (Overskriften er Runes sjokkerte kommentar da han så hva jeg holdt på med ;))

PS Hadde aldri orket å tenke tanken på å lære meg å strikke for et års tid siden, nok et tegn på at borreliosen er under kontroll!

Nå snør det og vi har en liten minusgrad og nå er vi akkurat kommet hjem etter et besøk i fars lille hage hvor vi stelte litt og tente lys.

Straks skal jeg lage middag, någe indisk, tenke eg.. nam..

Og når det gjelder mysteriet med den lille dykkerfuglen jeg så på fredag så tror jeg det må ha vært en dvergdykker, Wikipedia sier den er på størrelse med en uke gammel stokkandunge og det var akkurat sånn jeg vurderte det.

I morgen er det grytidlig på tur for jeg begynner grytidlig på jobb på mandagene, plusset er at jeg slutter kvart over tre ;) goooo søndag

2 kommentarer:

Andreas sa...

Men ka strikke du?

Elisabeth sa...

Tøfler, kanskje, får se koss det går ;) kan ende opp som grytekluter.. Hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...