søndag 1. desember 2019

Helstekt svinefilet


Sønnen har lært meg at det går an å spise kjøtt som er gått ut på dato, så når jeg kommer over varer på datosalg kjøper jeg det nesten uansett hva det er, haha, jeg er kreativ nok til å kunne finne på noe å bruke det til. For noen uker siden fant jeg svinefileter på 50% salg og la dem i fryseren, for det passet ikke å spise dem da

Men i dag to jeg dem opp og tinte dem, skar opp masse grønnsaker (sellerirot, gulrot, paprika, squash, aubergine, rødløk, et par hvitløksfedd) som jeg la i ildfast form, krydret med salt, pepper og rosmarin og forstekte i 15 min, i mellomtiden krydret jeg svinefiletene med salt og pepper og brunte dem godt (på alle kanter)  i smør i steikepanna.Så lot jeg svinefiletene steke med oppå rotgrønnsakene i ovnen i nærmere 10 minutter.

Kjøttet fikk hvile litt før jeg skar det opp i cm tykke skiver og la det på toppen av grønnsakene og drisslet over god olivenolje og soyasaus.

Masse persille på toppen ved servering

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...