lørdag 6. oktober 2012

I august

ble jeg så dårlig at jeg trodde jeg kom til å dø

Kroppen fungerte ikke. Jeg hadde vondt, over alt.
Ville bare sove, uten å få sove.
Orket ingenting..

Jeg kom meg til lege.
Det var ikke noe alarmerende med blodprøvene mine
selv om jeg hadde ekstreme mengder hvite blodlegemer
Hva kom det høye nivået hvite blodlegemer av?
"En betennelsesreaksjon" sa legen, men CRP var helt fin..
Så da visste ikke han, nei ikke jeg heller sa jeg

"En allergisk reaksjon" leste jeg på nettet da jeg kom hjem og da begynte ting å demre..
Jeg hadde lagt om kostholdet noen uker før fordi jeg hadde fått en synsforstyrrelse på høyre øye
Synsforstyrrelsen forsvant, og jeg fortsatte med kostholdet fordi jeg kjente at leddsmerter og andre vondter også forsvant.

Dette nye kostholdet innebar at jeg begynte å spise mye nøtter.
Og nøtter er et av de vanligste allergener hos oss mennesker..
Kanskje det var en matallergi jeg hadde?

Jeg kuttet ut nøttene og dag for dag ble jeg bedre og bedre og fikk tilbake energien
Tenk at mat kan være så slemt?!
Jeg som har trodd at jeg har vært spart for matallergier og at det bare er "alle andre" som er allergiske, selv om jeg nok har ant at noe har vært feil; blemmer i munnen etter å ha spist sjokolade, feks..

Jeg ble anbefalt Naturterapeut Silje Tuxen Thingvoll på http://helheten.no av en på fastlegekontoret faktisk. Vedkommende hadde tatt en allergitest der og fått seg en aha-opplevelse

Jeg fikk tid og blodprøver ble tatt og sendt til analyse i USA
Svaret kom tirsdag denne uka..

Og jeg er altså veldig allergisk mot
-sukker (inkl. laktose og fruktose)
-meieriprodukter, men kan spise modnet ost
-gluten
-frø (linfrø, sesamfrø)
-hasselnøtter
-mandler
-kaffe
-tomat
-kakao
-krabbe

Lista er lenger, men dette er de matvarene jeg reagerer mest på og de jeg oftest er(var) i kontakt med

Naturterapeuten mente jeg hadde god regi på spisingen allerede med den omleggingen jeg har gjort så det ble ikke avtalt noe ny tid.

Kan anbefale Silje Tuxen Thingvoll, jeg er i utgangspunktet skeptisk til all sånn alternativmumbojumbo, men her ble det tatt blodprøver og da resultatene var klare (ca 14 dager senere) fikk jeg ny tid og vi gikk gjennom rapporten sammen - og det var det - ikke noen "mas" om ekstra behandlinger hun ville jeg skulle ta. (Jeg er litt forutinntatt på dette området, skjønner du nok ;) hehe.)

Denne uken begynte livet mitt på ny, selv om jeg gikk på en durabelig smell i matveien torsdag kveld ;) Aldri mer! Det blir spennende å kjenne på hva som skjer med kroppen fremover, jeg vet det kommer til å ta mange uker/mnd før forgiftningen er borte, men nå er jeg hvertfall endelig i gang!



Her et bilde fra tidlig i sommer, det lages grillspyd - nam!


Resten av familien har også bare godt av å leve på et kosthold med minimalt med sukker, meieriprodukter og gluten - det er jo ikke menneskemat uansett ;) og når det er sagt anbefaler jeg igjen bloggen til Pål Jåbekk http://paljabekk.blogspot.no det er mange, gode og enkle forklaringer der på hvorfor vi (minst) bør kutte de tre matvaregruppene over..

Og til slutt må jeg si unnskyld til venner, naboer og bekjente for at jeg har vært så fraværende de siste månedene.. Dette er den korte forklaringen

2 kommentarer:

Sivic sa...

Uffameg,så mye du reagerte på da.
Men det er jo fint at du fant det ut, då du kan bli bedre :)
Lykke til med omlegging av kosten!!

Klem

Line sa...

Så bra at de fant ut at du reagerte på dette. Da kan du styre tingene litt selv. Får håpe på at alt er mye lyser fremover.
Klem fra Line

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...