søndag 28. juli 2013

Fikse sprekker i papptaket

På soverommet vårt var det kommet 3 stygge sprekker i papptaket (hæla i taket, hehe!!), og hadde det vært for 6 måneder siden så hadde jeg ikke kommet på at det måtte fikses - og langt mindre at JEG skulle fikse det.. Er i mitt livs form tror jeg!

Hurra for den gode hjelpen jeg har fått hos Norsk Borreliosesenter! Ja, jeg har fått konstatert borreliose og bartonella og diverse andre co-infeksjoner :( Livet har vært miserabelt lenge, men etter 6 mnd på antibiotika har jeg fått livet i gave på nytt og da er det bare i gi gass!

(Rune går rundt her med noen kulerunde øyne og smyger og er bekymra for hvor dette skal ende, hvilke større prosjekter som jeg kommer til å sette igang, hehehe, men foreløpig kan han slappe av, større prosjekter krever penger og det mangler jeg foreløpig..)

I går gikk jeg i gang med å fikse taket på soverommet, alt utstyret var i hus: papir til fiksing av papptak (kjøpes hos faghandel maling), tapetlim til papirtapet, pensel og saks og vann og plastkledt arbeidsbenk

Først klippet jeg til papir i rett størrelse for å dekke de forskjellige sprekkene, så rev jeg kantene for å unngå synlig skjøt etter maling og så la jeg dem i vann et par-tre minutter. Ristet av litt av vannet før jeg smurte på bra med lim på baksiden av papiret

Så limte jeg papiret over sprekken i taket og brukte penselen for å stryke bort eventuelle luftbobler


Det ser ikke særlig fint ut mens det er nylimt og vått (bare sjekk bildet over), men når det tørker strekker det seg så fint og det ser nesten ut som en proff har vært på ferde ;)
I dag SØNDAG, sto jeg opp kl 7 og lappet et hull i papptaket i gangen nede, det var større og pga  hjørnet måtte papiret klippes til og flere kanter rives. Legg merke til at jeg ikke har revet kanten inn mot noen av  taklistene.

Nå skal det tørke godt og få noen strøk med takmaling på seg. Så vil tiden viser om det er nødvendig å sparkle for å få et jevnt og fint tak, men mest sannsynlig er det ikke det.. Livet er uansett for kort til å bruke tid på sparkling ;)


Jeg kasta forresten alle klærne i klesskapet mitt i går! Fy søren så mye fæle klær jeg har kjøpt og faktisk BRUKT mens jeg har vært syk, nå er ALT kasta! Herlig. Godt jeg bruker uniform på jobben og slipper å tenke på hva jeg skal ha på meg i morgen, hihihi ;)

Rydda i skapet mitt på badet i dag og der fant jeg igjen smykker og klokker og ringer og alle mulige skatter jeg har glemt, nå er smykke, ringer og armbånd på :)

Tjoho! God søndag

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...