mandag 10. august 2015

Ebeth gjør ting hu ikke kan

i fjor sommer kokte jeg plommesyltetøy for første gang, i år blir det solbærmarmelade, men jeg har aldri gjort det før.. Mors oppskrift kom til rette, P3 på full guffe og veier opp solbær og sukker




Det kokte søren meg OVER! Æsj for et griseri :( Men det ble halvannenliter marmelade likevel ;)

 Pelargoniastiklingene mine måtte også være med på ferie
 Og så trekke garn sammen med sønnen

 Og så ble det maling! VI delte opp den store veggen i 3 soner, jeg tok de 6 nederste borda over vasstokkjen, Andreas tok de 6 over der og Rune de 4 øverste samt vinduene. Det gamle stuevinduet står og roter utenfor kjelleren, men det skal avgårde til bossplassen i morgen
 Det klumper seg til med folk og stiger borte til høyre der, så da var det greit å ta en fotopause..

Rune måtte til Lono i Røldal for å hente gråmalinga, men Andreas tok ansvar og fikk malt de siste øverste borda
 Ukens bukett og lys i flaggermuslykta på løehjørnet
 Og brødskive med rømme, marmelade, skinke og persille til kvelds

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...