fredag 4. november 2016

Vi putler på

I -92 lærte jeg å hekle, og hekla bl.a slike gardinkapper som jeg tenkte jeg skulle ha på mitt framtidige kjøkken. 

Det ble med tanken. I det som ble mitt kjøkken er det ikke store nok vinduer til at disse ville passet.. Så da havna de i "arkivet"

Men da vi begynte å pusse opp huset på Kleiva så håpet jeg at disse endelig kunne komme til heder igjen. Og som tenkt så gjort, skaffet spennstang og fikk dem opp (dette er riktignok IKKE et av vinduene på kjøkkenet for der er det på langt nær ferdig), men det er viktig for meg å få se dem i bruk på Kleiva nå, så i dag fikk denne ene gleden av å skinne litt i ståva. 


Rune fikk ut alle gamle madrasser og puter og dyner og hygget seg med et aldri så lite bål.. Og så fikk jeg støvsugd, tak og vegger og golv for makkamjøl og musadrit og vasket alt med godt grønnsåpevann så nå dufter det grønnsåpe på lemen.. Og nyinnkjøpte madrasser og dyner og puter venter på å komme på plass i sengene sine


Og kruttsterk te må til og hvile, MYE hvile. Det snør forresten i dag. I høyden, her på 36,5 m.o.h kommer nedbøren som vedis. Det er bitende kaldt, Østlig kuling og 2 grader

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...