fredag 24. april 2020

I går

Våkna 6.30 etter ei urolig natt
Fekk ein tlf 00.37, tabbe å ikkje ha slått av telefonen då eg la meg, eg veit
Hang ut klesvask
Kokte kaffi
Drakk smørkaffi mens eg Facetimet med Rune
Ryddet i løa slik at eg fikk ut plenklypparen
Gjorde den rein og fylte tanken
Dro tre ganger
Henta meg et glass eddikvann
Starta gressklipperen
Klippet rundt løa
Flyttet smijernsmøblene slik at jeg fikk klippe på tunet mellom husa
Pause med vann
Klippet innehagen, myye gress allerede, pjuhh, svett
Pause med eddikvann
(Drikker et glass med fermentert eplesidereddik et par tre ganger om dagen, det gjør godt for magen eg. tarmen, skal fikse ødelagt tarmflora sies det)


Skiftet til shorts og de
Smurte meg med faktor 30

Dormet i sola
Tok en tur i kjelleren og tittet på såddene
Har jeg sådd alt?
Tok fram «frøbanken» og så gjennom frøposene
Jeg har glemt å så; rød solhatt og ringblomst
Sjekket spiretid på tomatpaprika, gul chili, jordnøtt og kikert, de ble sådd for mer enn 30 dager siden og burde spirt nå



Flyttet vannmelonene ned i drivhuset. De trenger 28° for å spire
Gjentar mantraet «når du kjenner sult, er det ofte tørst du er» så jeg styrter en halvliter vann
Hjalp det?
Nessj! Er holsulten
Laget dagens første måltid 11.30
Spiste
Gikk en tur ned i drivhuset og snakket med såddene der
Rullet sjokoladetrøflene i kokos



Sådde ovennevnte frø på ny
Sådde og et par av tomatsortene på ny; Utyonok og Tatianas russian patio dwarf (morsomme navn!)





Styrtet 1/2 liter vann (sulten ja!)
Hjalp ikke
Fant meg noen grønne oliven og litt ost
Hjalp
Hehe
Facetimet med sønnen
Observert et linerlepar som tripper rundt her
Vært i drivhuset med de nysådde, disse skal ikke i den kalde kjelleren for forspiring, nå stoler jeg på varmen i drivhuset - 28° nå kl 14.30
Laget dagens 2. måltid, salat med kyllingfilet
Dormet i sola
Vært på gården oppe i lia og hjulpet med litt ymse i fjoset (to av trillingene finner spenen nå!) men det er kommet en tvilling som ikke gjør det (jeg liker så godt å være i fjøset, sauene er så rolige og fine og varme og gode og lukter så godt og lamma er jo utrolig skjønne)
Langstekt kylling og laget honningglaserte grønnsaker og verdens beste saus og hatt Olaf, Missi og Mira på middag, haha
Vært i drivhuset og dekket til vekstene for natten
Sittet ute på benken og nytt kveldssola og spist grønnsaker med litt saus som dessert
Sett på solnedgangen
Tekstet masse med Rune
Vasket badet
Irritert meg over dårlig service hos Hellestø
Snakket lenge med Rune på telefon
Sett litt på tv
Drukket en kopp godnatt-te før leggetid
Lagt meg kl 22.00
Blogget










Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...