tirsdag 14. april 2020

Nå begynner et nytt eventyr

Fredag 3. april var en nokså vanlig fredag i denne likevel så merkelige tiden vi er inne i, Rune satt på hjemmekontor i byen og jeg var alene på jobb på museet, vi drakk smørkaffien vår i lag og chattet litt på Skype

Lite visste vi om hvilken vending dagen skulle ta

Uken før hadde jeg vist Rune et bilde av et koselig og lite hus som var for salg der jeg jobber, han var enig med meg at det var kjempesjarmerende, råbillig og plassert på en nydelig plass

Kl 11 ringte telefonen min, det var kommet et skambud på det vesle huset, jeg ringte Rune og fortalte, vi ble enige om å by litt, siden det var så billig, det gjorde vi og kl 13 hadde vi jammen meg kjøpt hus - under prisantydning

Resten av dagen var vi ganske sjokka begge to, vi hadde kjøpt hus - usett! Lørdagen snakket vi nesten ikke sammen om huset, fulle av renoveringsangst som vi var, haha. Men søndag hadde vi fått fordøyd hendelsen og begynte å glede oss over kjøpet

Planen er å pusse opp, og så skal jeg bruke det som bolig vintermånedene og så leier vi det ut resten av året

Tomta heter Breidablik pga den gode utsikten utover og innover fjorden og vi ser virkelig fram til å komme i gang! Vi overtar huset i slutten av måneden





Vi er jo glade i gamle hus og utseende på denne døra alene gjorde at vi fant ut at vi ville by 😂

Neida

Joda

Baksiden av huset er rødmalt og sjekk! Det er ei like fin dør der!!! Blir jo dobbelt så glad av å ha to sånne dører, hihi

Det er en liten, overgrodd hageflekk, men med nydelig utsikt. Det kommer til å bli såå koselig når vi får rydda her og planen er å sjaine opp ute før vi begynner inne



Vi fikk låne nøkkel slik at vi fikk sett huset på mandagen i påskeuka, det var slett ikke så ille som en kunne tro på et over 100 år gammelt hus som har stått tomt de siste 8 åra. I tillegg ble vi positivt overraska over størrelsen, det er større enn vi forestilte oss selv om døra på soverommet bare er 150 høg

Her kommer vi til å få det fint

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...