onsdag 18. april 2012

En liten oppdatering

Freia nyter vårdagen og planlegger sesongens første fjordbad

Pasienten nyter vårsolas varmende solstråler

Det ble en travel påske med lite hvile for matmora til pasienten ;) Tinka begynte plutselig å interessere seg for såret og da skjermen kom på fikk hu panikk og holdt på å "slite av seg hodet" ;) Så matmor ble en levende skjerm - dag og natt ;)

Vi dro innover Skjærtorsdag, inne var det 3 grader, ute var det 6 grader.. Full gjennomlufting av huset ga 5 grader pluss inne og så begynte vi å fyre. Ved midnatt var vi oppe i 18 grader(!). Tinka lå innpakket i varmedekken og to ulltepper, men frøys så hu rista - stakkar vovven.. Jeg la meg i soffan om natta med dyne og ulltepper og hund og fyrte til klokka var tre.. Halv åtte langfredag morgen var det 10 grader inne.. BRRR!!!!

Fredagen ble det sol og varmt og deilig i le av nordavinden, Andreas, Rune og jeg begynte å fjerne mose og skifte takpanner på naustet, Freia bada og Tinka lå i bilen på kaien og koste seg under varmedekkenet.
Andreas og jeg dro ut å satte garn, eller JEG satte garn og han kjørte båt. Etterpå dorga vi i solnedgangen, uten å få noe.. Garnet fisket derimot både laks og aure ;)



Lørdag hadde vi bestemt at vi skulle hjem, Andreas skulle på grillings med kompiser om kvelden, OG da lørdagen opprant var vannet frosset i huset!! Så det passet bra å dra hjem, ja!!!

Resten av påsken forsvant i et svooosj..

Tirsdag måtte pasienten være med på jobb og slik lå hun gjennom to hele arbeidsdager. Først torsdagen var hu på beina og begynte å spise litt igjen..

Pasienten blant esker på lageret ;)
Det var en stri påske for nakkeprolapsen, så det tok ei drøy uke før jeg var noenlunde i form igjen..Lørdagen var det tur til Egersund og det kjekke Scrappetreffet som Linda, Brit og Annette arrangerer to ganger i året :) Kommer et lite innlegg om det snart også ;)




De to siste bildene her ble tatt i går, Tinka nyter vårsola under den teddyforete offshorejakken min liggende i det åpne bagasjerommet på bilen er det ikke godt å si hva som er opp og ned. Tidligere på dagen var vi på småviltjakt i ei steinrøys ved sjøen :)

1 kommentar:

Anne-Eddie sa...

For en herlig historie!! Håper hun er bra igjen, du også!! Fine bilder!! Klem fra Anne-Eddie ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...