søndag 22. april 2012

Dyrlege anbefales!!

Må bare skrive en blogg om Alfred Hove Sele Dyreklinikk,
Voksen, erfaren og seriøs!
Da Tinka ble syk mandag før påske dro jeg til en av de nærmeste smådyrklinikkene rundt her for å finne ut om det var livmorbetennelse som feilte - de skulle ha 7900 (for operasjonen) + 1395 (for forundersøkelsen).

Det var jækla mye penger å bruke på en hund som kanskje er 12-14 år gammel, så jeg vurderte en innsovningssprøyte i stedet, men vi er jo så glade i henne, så jeg ringte Sele Dyreklinikk hvor vi har vært tre-fire ganger tidligere og som jeg vet er rimeligere.. Der var prisen 6350 (alt inkludert)..  

What?!!!! Tre TUSEN billigere?!!

Jeg fikk tid dagen etter, Alfred Hove vurderte hennes allmenntilstand som verdt å bruke penger på ;) han har operert henne 2 ganger tidligere for jursvulster og kjenner til at hu er i god form

Han syr på gamlemåten, med ståltråd og dermed slipper dyret oftest ubehaget med skjerm fordi de får et naturlig piggtrådgjerde som ligger "utenpå" såret og gjør slikking veldig ubehagelig ;)

Tinka fikk fjerna stinga på mandag og spretter igjen rundt som selveste Tigergutt i Hundremeterskogen :) Nå er vi veldig glade - det er KJEKT å se hvor sprek og god hu er! 

PS: Tannstell koster 850 pr hund på Sele Dyreklinikk, 1150 pr hund her i "byn"..

God søndag

(ps dette er èn av mine små, men dyre hobbyer ;) )

1 kommentar:

Anne-Eddie sa...

Ja, verdien på en FLINK dyrlege kan nesten ikke verdsettes! Men det er klart- her hos oss har vi ikke noe valg!! Heldigvis er han dyktig og- ikke dyr!!
Men nå har vi et nytt problem her,
forsikringsselskapet.. Det har blitt en farse.. Skulle tro de måtte ut med hundretusener og ikke skarve 3000kr. Dokumentasjonen er som krevd, men den saksbehandleren har gått ut i perm, og da kan de ikke gå inn og hente det som står der!! ÅÅÅÅÅH!
Ellers? Ha en flott søndag! Klem fra Anne-Eddie ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...