torsdag 31. juli 2014

Gulrotsuppe - oppskrift

Suppå ble god den!


Her er den på kok, tjukk og god og med en ihelstukket hel chili oppi


Kokte 800 gram skrelt gulrot i biter og 2 poteter i 1 liter vann sammen med 2 Toro grønnsakbuljongterninger til gulrøttene var møre

Og imens hakket jeg to gule løk, noen fedd hvitløk, et stykke frisk ingefær og svisjet dette i rapsolje til løken var blank og myk

Så hadde jeg 3 dl appelsinjuice oppi gulrøttene og hadde oppi løkblandingen og lot det koke 15 min sammen med en ihjelstukket hel chili

Så tok jeg ut chilien og moste resten til en tjukk, deilig, suppe med stavmikseren og så fikk chilien komme oppi igjen

Nydelig suppe, veldig mettende

Hadde planer om brødpinner med bacon som tilbehør, men glutenfri deig er ikke alltid så samarbeidsvillig, så det ble en slags foccacia - med bacon, olivenolje og parmesan og kvitoststrø samt fersk rosmarin på toppen (rosmarin fra egen urtekasse! Iiii)

Smakte meg!



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...