fredag 30. september 2016

Jeg fikk avslag

på å komme inn på infeksjonsmedisinsk avdeling da borreliosetesten var negativ..

"Så da kan ikke jeg gjøre noe mer" sa fastlegen.

"Mener du at du overlater dette til meg?" spurte jeg

"Ja, ingen av spesialistene finner ut at du feiler noe"

Denne samtalen tok meg tilbake til 2010/2011

Helsenorge har ikke kommet videre på dette området disse 5/6 åra.

Det er helt ubegripelig at ikke Norge kan bruke samme borreliosetester som bl.a USA og Tyskland, Polen og Ungarn. Nei, her skal vi finne opp hjulet sjøl! 

"Jeg har skrevet ned alle symptomene mine på disse 3 arkene" sier jeg, "men du vil kanskje ikke se disse heller da"

"Joda" sier hun, "jeg kan ta en titt på dem"

"Åja", sier hun "du har fibromyalgi", "det finnes det forøvrig ingen behandling for"

Og dette kan hun fastslå uten å teste noe som helst, bare ved å lese symptomlista mi.. 

"Hvorfor ble jeg da helt symptomfri etter 6 mnd på antibiotika?" sier jeg

"Det var nok placeboeffekten" sier hun

"Ja da får du skrive ut noe antibiotika da" sier jeg "så får vi satse på at placeboeffekten slår inn"

Men det kan hun jo ikke, man kan jo risikere resistens

F**k helsenorge

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...