søndag 15. januar 2017

Når nåler stukket inn under neglene føles godt

I flere år har et kokvarmt bad før leggetid lindret smerten i høyrefoten nok til at søvnen kommer, men nå hjelper ikke engang det. Nå besvimer jeg halv fem, halv seks på morgenen, av utmattelse og våkner igjen kl 9 - like utslitt. Av og til lurer jeg på om det er beinkreft jeg har siden smertene bare tiltar, men det var jo sånn i 2010-11-12 også

Det bobler under huden, det brenner i leggen, det går elektriske strømmer opp og ned fra lysken, kneet verker, jeg har konstant kramper i knehasen (!) og storetå. Men nå verker det ikke bare i bløtdelene. Fotsålen er nummen. Det verker i beina. I selve knoklene. Tidligere satt verken bare i de store ledda.. 


Jeg fikk akkurat kjørt nåler inn under neglene på venstre hånd, det er helt herlig, det tar bort smertene i beinet et øyeblikk..

Høres ut som en selvpiner, men det er nervesystemet som er angrepet, og det er borreliosen som gjør slik at det føles som at nåler blir stukket inn under neglene. Akkurat nå er høyre langfinger og stortå utsatt for nåleangrep..

Jeg prøver ulike søvnteknikker for å få sove. Teller baklengs fra 100 til 1 mens jeg visualiserer tallene og puster med magen. Virker ikke.

Teller sauer. Virker ikke.

Teller sauer som hopper baklengs. Virker ikke.

Teller antall snork fra Rune. Virker hvertfall ikke! Slår til ham slik at han slutter..

Teller antall kramper i knehasen og nåleangrep under neglene. Kommer ut av tellinga og blir irritert

Teller antall skapdører (på soverommet fortsatt 8), antall vinduer (fortsatt 2), antall elektriske brytere (fortsatt 3), summerer alle funn. Men det hjelper ikke. Søvnen uteblir fordi beinet verker så innigranskauen

Står opp og drikker et glass vann. Masserer leggen og låret. Hardt. Kanskje det verker mindre nå?

Ja, det virket! Det verker ikke lenger! Fantastisk! Halter ned trappa til soverommet og kryper til sengs

Endelig!

Men så begynner det på igjen..

Ååååh, jeg er så sliten



1 kommentar:

Ingvild sa...

Huff, det høyres ikkje noko godt ut. Kor tid var det du skulle ned att til Tyskland? Håpar verkeleg på at du får behandling som fungerer, det høyres uuthaldeleg ut! Helsing frå nord

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...