onsdag 3. juli 2019

Syk voffs

Freia har ikke vært i form siste døgn, jeg våkna tidlig av at det var litt urolig ute på gangen, (hu har senga si utenfor soverommet vårt), eller urolig.. hun tasset rundt

Jeg fulgte henne ut og da ble det tissing, bæsjing og enormt masse skvetting, sikkert 50 ganger så jeg skjønte at noe var galt. Vi la oss igjen, men uroen fortsatte, så da sto jeg opp på ny og slapp henne ut enda en gang og fortsatt ble det masse skvetting.

Jeg husker at Tinka også hadde en sånn runde et av de siste åra hu levde, så jeg tenkte det kunne være  urinveisinfeksjon. Gjorde noen ærender på formiddagen og da jeg kom hjem var det en del skvetter iblanda blod på golvene oppe

Stakar lidå!

Ringte dyrlegen (den beste! Sele Dyreklinikk) og fikk tid kl 9

Ble utstyrt med en plastskål for å fange urin, så ut med oss og utafor døra var det så masse godlukt at hu måtte lemne litt hu og. Så urinprøven var i boks innen ett minutt!

Den inneholdt massevis av betennelsesceller, men ingen «krystaller» heldigvis, magen var myk og fin så dyrlegen utelukket livmorbetennelse - pjuuh! DET hadde vært kjipt 😞

Hu fikk ei sprøyte med antibiotika og piller til 10 dager og da vi kom hjem var hu så utslitt at hu måtte sove i bilen


Leverpostei med pille i er beste metoden for å få piller i voffsen, vi hadde tenkt oss til Kleiva, men nå blir hu hjemme med Rune mens jeg er på jobb





Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...