tirsdag 20. mars 2012

Cognacflaske i bjørketre?


Om våren snakker alltid min mor om hvor søt og god de syntes sevja var da de var små..
Datidens sodavann og de drakk mye av den, visstnok..

Og i april i fjor bare måtte vi prøve.. Ei passende grein ble skåret av ei bjørk og en tom cognacflaske ble tredd innpå (ja de blir fort tomme de der cognacflaskene)..

Det begynte å dryppe med en gang og på bare kort tid var flaska full..

Sevja smakte godt den (selv om den kanskje ikke var så søt som mor husker ;))

I påsken prøver vi igjen og da tilsetter vi kullsyre fra SodaStreamen vår -
for å få fram den ekte sodafølelsen :)

Skål!

Det er vår :)

2 kommentarer:

Pauline sa...

Ha ha, minner meg om da jeg var barn og sammen med søskenbarnet mitt hengte tomme brusflasker på bjørketrærne.
Vi syntes ikke det ble søtt nok, så vi fylte på med sukker, rista flaska godt og gjemte den innerst i matkjelleren. Et halvt år etterpå skulle vi smake.... ;-)

Vi snakkes på lørdag, klem!! :-)

Anne-Eddie sa...

Jajajaja... Hm, dette er vel ikke min yndlingsdrikke, tror jeg.
Minnes heller kvaen vi plukka av trær og brukte som "tyggis".
Var du riktig uheldig, var det ikke lett å få kjeften opp igjen...
Klem og lykke til!
Anne-Eddie :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...