onsdag 14. mars 2012

Noen opplevelser

er så vonde at man skulle ønske man kunne slippe unna, men døden er en ufravikelig del av livet og når noen man er glad dør enten det er ventet eller uventet så gjør det fryktelig vondt - lenge

Det er snart to år siden min kjære far døde - det føles som det var i forrige uke..
Sorgen og savnet er tidvis like stort som da det var helt nytt
og da hender det at jeg leser

"På jorden et sted"
av Andrè Bjerke

Tro ikke frosten
som senker en fred
av sne i ditt hår.
Alltid er det på jorden et sted
tidlig vår.

Tro ikke mørket
når lyset går ned
i skumringens fang.
Alltid er det på jorden et sted
soloppgang

Syns det er et nydelig dikt som gir trøst og håp
Det henger på oppslagstavla hjemme så det er lett tilgjengelig i heimen min :)

Dette kortet lagde jeg til min venninne da hennes mor nylig døde

1 kommentar:

Anne-Eddie sa...

Nydelig vers. Savnet er stort, men minnene sitter for alltid.
Klem og varme tanker fra Anne-Eddie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...