tirsdag 11. juni 2013

Kjekke dager i fjorden

Andreas og eg tok med oss mor inn te fjorden nå. Mor hadde kjøpt med seg ei "Gullsjampanje" som hu har pleid å gjøre de siste årene

Den skal som alltid deles med Olaf (som hu har kjent siden han ble født) og som føles som en del av familien vår (han har bla kjent meg siden eg og Andreas blei født..) og kånå, Bjørg Marit. Hu ble ikkje med på disse bildene, fordi hu va inne å bakte gode kaffimat akkurat då!


Korken var veldig villig da forseglingen ble brutt, Olaf satta flaska på bordet og korken fløy etterhvert i taket :) Og her står vi å venter.. ;))
Jeg har ikke orket å se epletrærne blomstre på en stund ;( Men i år håpte jeg å få oppleve det igjen. Blomstringen va sein i år, så heldige meg! De var på hell, men fine lell
 Myyye gras som alltid.. Andreas brukte ljå eg brukte klipper, åh, men så blir det så trivelig i tunet
Frokosten min.. Blir kvalm av å se bildet, men uten disse har eg ikke noe liv.. Høres ut som en narkoman.. Og føler meg som en.. Jeg fungerer ikke i det hele tatt uten disse og om en uke fungerer jeg dårligere med.. Antibiotika er fryktelig slitsomt, men vi hadde fine dager sammen i Hylsfjorden, godt det er tidlig i perioden
Andreas er blitt en habil fluefisker! Sssss, ssss, ssss, sssssssssss, hørte jeg over hodet mitt og var dritredd for å bli hykka.. Disse dagene var det fullt av ørret i fjorden og mange var lystne på flua på stanga til Andreas. Fascinerende å se, har bare sett det på TV før..
Her er en ørret jobbet inn i fjæra
Nesten inne
Og ut igjen for an..
Men me fekk an tilslutt
Eg koste meg med litt papirarbeid på kveldene - og er det vin?
Ja, hvitvin!
Deilig!
Jeg er blitt så allergisk mot rødvin, vet ikke helt ka det er, men har funnet en fantastisk hvitvin, en Sauvignon Blanc fra New Zealand, the Crossing, som eg tåle. Vin skal smake lenge etter at den er svelgt ned syns eg og denne er bare helt fantastisk - og så er det en kartongvin!


Fru Måke ligger på egga i den store steinen over veien for huset - bildet er tatt fra det ene kjøkkenvinduet
Hr Måke er avløser og sitter og venter på løtaket - fluestanga til Andreas hviler mot byslagtaket, derfor er det en forstyrrende "strek" i bildet ;)
Albinosneglene lever fortsatt, sikkert 10'ende året me ser di.. Akkurat på samme plassen som alltid, litt utpå Kleivå
Vi satte garn to kvelder, Andreas fikk tre fine torsk sin kveld, jeg fikk to ørreter da det var min tur ;)
Freia og Tinka venter mens Andreas renser fisk

Og så til slutt en "hytte til salgs" annonse - sjekk utsikten!

Du får 4 el 3 soverom (evt bod), stue (med denne utsikten!) og kjøkken med ca samme utsikt, samt bad, vaskerom og parkering på egen tomt. De der rare metallgreiene utenfor er stillaser og DE får du ikke med ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...