søndag 26. april 2015

Hjelpemiddelsentralen x 2

Mor hadde et uhell på torsdag, hun falt ned trappa ute og det endte med 10 sting og 4 strips på to dype kutt, ett i kneet og ett over vrista. Etter år på kortisonmedisin er huden hennes blitt skjør som papir, derfor rakna stinga og legen måtte stripse..

Fredag morgen var jeg innom henne for å se hvordan det gikk med henne. Da satt hu på senga og greide ikke komme seg opp. Fikk henne på beina og hjalp henne på med klær og fulgte henne på do, det var ikke godt å reise seg fra doen uten hjelp heller..

Etterpå ringte jeg til hjemmetjenesten for å få noen hjelpemidler på plass samt hjemmesykepleie. Hjelpemiddelsentralen kunne ikke levere før mandag, men hvis jeg ville kunne jeg dra innom å hente før kl 15.

Dro opp med en god porsjon skepsis, det er jo tross alt "staten" vi snakker om her, men skam på meg, fikk kjempegod service og kom hjem med oppblåsbar sittepute, forhøyet toalettsete med armlen og klosser til å legge under sengebeina!

Fredag ettermiddag fikk vi montert alt hos mor og hjemmesykepleien kom for å skifte bandasjer, hun hadde veldig vondt for å bøye kneet og Rune fant ut at han ville lage et hjelpetrinn ned til den lille stua. Så fredag kveld var vi i lykkeboden og snekra, eller Rune snekra og jeg var selskapsdame, jeg er god til det :)

I dag lagde Rune gelender fra plattingen og ned i hagen (det var her hu datt, stakkar) på andre siden, der er det blomsterbed og noen store røtter som stikker opp og det var nok de som lagde hull på henne..


Og så lagde han gelender de to trinna opp til postkassen


Godt vært så jeg fikk beisa dem.

Og da kommer jeg alltid på han Bjørn Sundqvist, "du må beise sjarken før han søkk"!

Jadda


En liten titt inn på skadestuen

I dag er alt meget bedre med pasienten og det blir med litt lettere hjerte jeg drar til Oslo i morgen på jobb noen dager, og så er jo Rune her, like over veien, om det skulle være noe

Gooo søndag ønskes








2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Huff, ikke bra, men nå skulle i det minste flere slike episoder være forebygget. (",)

Unknown sa...

Så godt at dere bor to hus tett i tett. God bedring te na mor ❤️

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...