mandag 27. januar 2014

Me and my mylock

I helga har jeg utforsket overlockens mysterier!

Hadde i tillegg selskap av
- ei utslitt dongeribukse
- en duk fra 70-tallet
- et kjøkkenhåndkle kjøpt i fjor
- litt lerretsstoff med trykk i glade farger..


Må heller ikke glemme det herlige broderiet jeg kjøpte på loppis, samt Pellon 70 til interfacing (finner ikke noe godt norsk ord for interfacing, men dette står på engelskspråklige sysider: A piece of firm fabric or other material inserted and usually sewn between the layers of a garment to thicken or stiffen it.

Det kom en veske ut av alt dette og jeg er (minst) 20 erfaringer rikere ;)



Hadde ikke noe mønster, målte, klippet og sydde og klippet i stykker og prøvde på ny.
Jeg som alltid har så lite tålmodighet.. Dette VILLE jeg få til og tålmodigheten strakk til i massevis!

Resultatet ble bra til å være første prosjekt sydd nesten bare med overlock (mylock). Lommene inni og foret ble sydd fast med vanlig symaskin.

Broderiet fikk bestemme kontrastfargene - og da det ble klippet i to - også størrelsen på veska


Reiseveske dette da.. Siden det går et tog på onsdag..

Bare et bilde av broderiet FØR jeg klippet det i to ;)

1 kommentar:

Anne-Eddie sa...

FOR ei lekker veske! OG første prosjekt!!??
Da må du ha en naturlig innebygd syguide..!!
Klem fra Anne-Eddie ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...