lørdag 16. september 2017

Og så var det frukta, da

Viktoriaplommene er faste og fine, men små og nesten uten smak i år..





Og så glemte jeg å ta med de grønne fruktkassene, men bæreposer rommer jo endel..



Og tror du ikke det kom ei mørk sky og la seg over oss en times tid. Med noen SVÆRE regndråper



Og frukthoven som far lagde må få en liten reperasjon etter dagens økt i frukthagen, tidens tann og ei gjenstridig  grein sørga for det..



Ikke mange kiloene med epler i år  dessverre, og stygge var de, men de skal jo bare presses til most, så da er ikke utseendet så viktig

Fru Plommetyv har litt nedfallsfrukt å kose seg med nå, for jeg rista både plommetre og epletrærne når jeg var ferdig. Hu går og myser oppi lia her ser jeg, hahaha

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Man skal være snill med dyra, sies det. Kan tenke meg Fru Plommetyv sender deg mange varme tanker nå. (",)

Elisabeth sa...

Ja, viktig å være snill med dyra, hu har noe å trøste seg med nå, vet dyretransporten som skal ta lamma til slakthuset kommer i morgen :-(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...