torsdag 13. februar 2014

Sauer og kyr og andre dyr..

For maaaange år siden, i Haugesund, kom jeg forbi Karen Vikse sitt keramikkutsalg på kaien ved Smedasundet.. Mye kopper og greier, men innimellom fant jeg noen fantastisk morsomme dyr!

Det ble noen turer til Haugesund i arbeids medfør og etterhvert som åra gikk ble jeg den heldige eier av 6 av hennes humoristiske tolkninger av sauer og kyr og andre dyr!

I dag, på Fretex på Revheimsmyra, fant jeg "lille lammet" til bare 19 kroner, for et funn! Ohhr, heldige meg!



Nå eier jeg en vær, to sauer, ei ku, en gris, "to som slanger seg" og nå altså også lille lammet.

Karen Vikse er still going strong og har laget seg nytt verksted hjemme på gården på Torvastad, vi må besøke henne der i løpet av våren! Trenger en hest og ei gås i samlinga, og kanskje en hund og to ;)

Bildet av Karen Vikse har jeg lånt fra Haugesund Avis i artikkelen de lagde da hu la ned verkstedet på kaien ved Smedasundet..


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...