fredag 13. februar 2015

Knallgod lavkarbo pizza med blomkålbunn

I går ettermiddag: "Har så lyst på pizza!" Men så er det dette lavkarboopplegget da.. Har prøvd ulike varianter av lavkarbopizza tidligere og det smakte mye egg og litt hoppetau. Men fant masse skryt av pizzabunn med blomkål.. Blomkål.

Jeg må innrømme at jeg var rimelig skeptisk til å lage pizzabunn av BLOMKÅL, men du verden så godt det ble. Og ingen blomkålsmak!


Oppskriftene jeg fant inneholdt alt fra ett til tre egg.. Og cottagecheese og andre ting. Jeg bestemte meg for å prøve med ett egg og bare ost. Funka som bare det!

Kjørte et blomkålhode i kjøkkenmaskinen til det var finhakket, veldig finhakket. Nærmest som en pasta.. Raspet opp lik mengde ost. Blandet dette sammen og blandet inn ett egg og salt og pepper.

Strøk deigen ut på et bakepapir på stor stekeplate og satte den inn i forvarmet ovn på 200 grader og lot den stå 20-30 min til den var blitt gyllen og fin

Så tok jeg den ut og la på tomatsaus og ønsket fyll og ost og krydder og satte den inn igjen til osten så ordentlig smelta ut.



Og pizzaen smakte helt fantastisk! Ikke blomkålsmak i det hele tatt! Skal definitivt lages neste gang pizzasuget kommer over oss.

Vi mumset i oss nesten alt, men det var et par, tre stykker igjen og ett av disse ble frokost! 

Jeg elsker jo kald pizza med melk til, og denne var helt på høyden med vanlig pizza! Nam!



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...