torsdag 21. april 2016

Få tømmeret fram

Kopierte liksågodt bloggoverskrifta til Maria minoldemorshus.blogspot.no - hun pusser også opp et gammelt hus


Sporene i tømmeret viser at det er tømmer fra ulike sager og antakelig er det tømmer fra ulike tidsperioder og også ulike hus, tenk om vi hadde kunnet finne ut fra hvor det ulike tømmeret kommer og hvor gammelt det er..

Det er spor etter håndsag på en, oppgangssag og sirkelsag på flere.

Veggen ble sprøytet for makk og skal bare renses godt med faxe lut

Snekkerne har skåret til ei list som følger tømmeret og skjuler glipa i hjørnet


Denne vakre skal også fortsette å være uten veggplater utenpå seg


2 kommentarer:

Anne-Eddie sa...

Fiolen
Eg er ikkje den
som er lettast å sjå
blygt bøyer eg nakken
eg speglar eit håp
og ein himmel blå
i skrinne jorda
på bakken

ville du velga
ein einaste ein
skal du veta
eg valgte deg
ønsket mitt var kun
solskin og regn
og at du kom forbi
på din veg
God helg fra Anne.. fiolen er her !

Maria - Min oldemors hus sa...

Jeg er ekstremt imponert over den lista der! (",) Og tømmer kan være virkelig fint, ingen tvil om det.
Når det gjelder alder, så vet jeg om flere som har fått tatt en sånn karbon-test (?) for å sjekke alderen på tømmer. Har ikke testa det sjøl, så jeg vet ikke helt hverken hvordan det gjøres eller hva det koster.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...