tirsdag 24. oktober 2017

Ikeas dalahest fra 2002

Ai så heldig jeg var som fant denne skjønnheten på bruktbutikken i dag

Den kommer til å skinne når jeg er ferdig med den, haha! Har ønska meg dalahest siden jeg var 11, de originale er jo så flotte og skinnende blanke, men akk så dyre

Akkurat denne er vel kanskje ikke en ekte dalahest, men den er hvertfall svensk (ikea)



Det fæle ulldekkenet skal av og så skal hesten pusses godt med sandpapir, vaskes med salmiakk og bli ny og fin med litt maling og bladgull



Og bare 25,-

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Gleder meg til å se. Min far blei født i Dala Järna som norsk flyktning under krigen. De tok ikke med seg noen dalahest hjem, men jeg kjøper en hver gang jeg er i Stockholm. :)

Elisabeth sa...

Så spennende historie om din far, Maria, hva gjorde at de måtte flykte til Sverige? Vet at fars familie på Helgøy hadde masse «flyktninger» boende hos seg under krigen.

Dalahester er virkelig fine, jeg så dem første gang i en souvernirbutikk i Karesuando (svensk side) da vi bodde i Tromsø og har aldri glemt hvor vakre de var. De man finner «brukt» koster en arm og en fot ofte, hvis man er så heldig å finne noen i det hele tatt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...