mandag 20. august 2018

Sylta gresskar med heite krydder

Gubba så godt det lukta i kjøkkenet når jeg holdt på med dette


Og nøysom som jeg er så brukte jeg resten av laken fra squashen jeg sylta like før

Jeg smakte gresskar for første gang i år og da var det et gult, dette fikk jeg også av hyttenaboen, gresskaret var knall oransj og hvilken sort det var vet jeg dessverre ikke


1 kg gresskar ferdig rensa og skåret i små terninger, ca 1*1 cm


1 laurbærblad


10 nellikspiker


2 kanelstenger


20 gr revet frisk ingefær

Lot dette koke i laken til gresskarbitene var blitt «blanke»

Og brukte fiskeøsa og silte fra laken, la gresskarbitene i sterilisert varmt glass og kokte laken ytterligere noen minutter til den var blitt tykk og helte den over gresskarbitene. Skrudde på tett lokk og nå skal de få hvile til høsttakkefesten


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...