onsdag 13. februar 2019

Ramen med kylling

Jeg er fortsatt veldig glad i supper og stadig på jakt etter gode suppeoppskrifter

Har hørt masse skryt om ramen og hadde en liter kjempegod kyllingkraft stående så da ville jeg prøve   denne asiatiske suppa. Oppskrifta er Lise Finckenhagens

Hadde 2 ts sesamolje i en gryte på middels varme
Stekte 3 ts revet ingefar
og 3 ts revet hvitløk noen minutter 

Så hadde jeg kyllingkrafta oppi og
3 ss soyasaus og
2 ss mirin

Så skar jeg 2 gulrøtter i tynne strimler
Og noen tynne brokkolibuketter

Kokte to egg, skulle vært bløte, men så ringte telefonen og de fikk et par minutter for mye

Hadde tre lårfileter av kylling som jeg strimlet og kokte

Og hjemmelagde eggnudler (pastaoppskrift + 1 ts salt) som kokes i vann med 2 ts natron

Nam!

Smakte veldig, veldig godt



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...