mandag 28. oktober 2019

Hvordan skjære ut gresskar - den enkle måten

Ja, jeg er ikke så glad i sånne innvikla oppskrifter, så her tar vi det vi har og gyver løs

Gresskaret kjøpte jeg på Coop Marked for 50 kr (halv pris av hva nabobutikken Europris solgte dem for!)

Tegn på der du vil skjære ut med en tusj, jeg brukte en vanlig finetiptusj



Legg ei avis under gresskaret i tilfelle søl og det blir det når du rensker ut den bløte innmaten med alle gresskarkjernene


Bruk en spiss kort kniv, jeg brukte en "grønnsakkniv"og skjær etter strekene du tegnet





Topplokket - opp ned



Jeg har vært en av de kjerringene som sa at "nei me feire ikkje halloviiin" Men jeg er ikke blant de lenger, haha. La oss ha fest og basar kvzr dag. Gjør verden til et lysare og finare sted i denne mørketida

Det er ikke noe gresskarkjøtt å ta vare på etter hverken utskjæring eller etter at du har brent lys i gresskaret, men gresskarkjernene er gode og de kommer det oppskrift på i neste innlegg

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...