søndag 2. februar 2014

Noen bilder fra "helga"

Jeg dro på besøk til sønnen på onsdag, han hadde stor dag på torsdag ;)

Er glad for at A er like glad som meg i å lage skikkelig mat!
Fikk deilig steikt torsk med bacon og ertepure og brokkoli til middag,
nam!
Torsdag morgen sto jeg opp halv syv og bakte "snikkers"-kake
(gluten og laktosefri peanøtt og sjokoladekake med krem)

Her har vi gaver, taler, kaffe og kake FØR frokost
Så ut i eplehagen for å henge opp mat til småfuglene
Og så ble det acon n`begg til frokost
Vi hadde planer om en "skattejakt".
Var innom alle brukt-/antikk-butikkene i området og fant
en DIGER en i Ulefoss.
Tror det var 8 rom der, fulle av bare fine ting!
Hadde lyst på alt!
Og vel hjemme, etter en vellykket skattejakt,
hadde vi mye moro med å lure Rune (via mms)
til å tro at jeg hadde betalt i overkant av 2000,- for dette
(som var noe A fant i et lagerrom i kjelleren i huset han leier)

Jeg kjøpte noe VELDIG fint til kjøkkenet vårt,
som jeg skal pakke ut og vaske litt seinere..

A har ønsket seg svarte moccakopper fra Egersund Fayance
siden han fikk Bialetti til jul
og dette moccaserviset fant vi i Ulefoss!

Så da vi kom fra bargain hunt,
malte vi kaffe på den nye KRUPS-kverna og kokte kaffe i Bialettien
så ble det kake og kaffe i det nye serviset.
Smakte nydelig :)

Om kvelden gikk vi på restaurant og spiste andebryst
med rødløkschutney, pære og kirsebærmarmelade og røsti
samt "sesongens grønnsaker", godt!
Og jubilanten mottok gratulasjoner på løpende bånd ;)
Etter en lang dag og ca tre flasker vin var det ikke så enkelt
for mora å få tøflene på riktig fot da vi kom hjem, hehehe
Dagen derpå sto A opp halv syv og lagde skikkelig dagenderpåfrokost til oss
Og et stort glass sprudlende VANN!
Herlig
Og feiringen fortsatte utover dagen.. Hehe
Glutenfrie wienerpølser og lomper til lunsj!
Og så en tur til Lifjell for å kjenne på den
virkelige vinteren. Postkort, selv om det snødde
På toget hjem koste jeg meg med serier A hadde lastet opp på ipaden min
samt matpakke og rykende varm te
Den 6 timer lange togturen + forsinkelser gikk virkelig fort


Kjekke dager med verdens beste sønn!
Gla i deg gutten min :)

5 kommentarer:

Jonna sa...

Det så ut som en fantastisk flott helg! Og jeg ble litt sulten.....

Pauline sa...

Duameg for ei flott feiring!!
Så virkelig ut til at dere koste dere, så BRA!! :-)

Line sa...

Så ut som en perfekt helg.

Elisabeth OJ sa...

Herlig og kreativ feiring av en flott, ung mann 💙

Anne-Eddie sa...

Åh, for en drømmehelg...!!
Både for deg og gutten!!
Superkjekk gutt og en omtenktsom mamma!! Klem fra Anne-Eddie ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...