søndag 29. juli 2018

Blogga i 10 år

I dag er det 10 år siden jeg begynte å skrive blogg. Bloggen ble oppretta for ca 11 år siden, men det tok ei stund før jeg begynte å like å blogge. Det begynte som et forsøk på markedsføring av butikken jeg hadde, men ble mer og mer dagbok etterhvert

10 år med sorger og gleder og små glimt fra livet vårt. Om hobbyer, hunder, hus og hage og fly og båt og borreliose og sykdom og død. Fortvilelse, frustrasjon, mørke, lys, håp, humor, matglede, oppussingsglede, sinne. Alt som livet innebærer på godt og vondt

Det aller beste med bloggen er de fine kommentarene fra venner og kjente og noen ukjente. Morsomme, hyggelige og noen ganger oppbyggelige kommentarer - og flere dikt. Det er SÅ kjekt! 

Men også her har det vært troll innom, f.eks legen som hengte ut meg og andre borrelioserammede på hjemmesiden sin, han kommenterte anonymt her og den kommentaren står her fortsatt, med all sin forakt og uforstand for oss syke, rystende at en lege kan synke så lavt. TV2 var på saken ei stund, men de pyste ut. Jeg gjør ikke og håper fortsatt på at han mister lisensen. Livet er imidlertid for kort til å bruke tid på slikt, det som skjer, det skjer

Jeg håper bloggerplattformen finnes om 10 år også, for jeg liker dette mediet veldig, veldig godt. Og har ingen planer om å slutte

I dag var vi på Randabergfjellet med et par hundre andre for å se seilskutene i Cutty Sark-seilasen seile ut fra Stavanger

Etappestart er utsatt til i morgen kl 17, så den ser vi fra altanen hjemme

11 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Slett ikkje verst! Gratulerer med jubileet, du kan jo nesten kalle deg veteran. :-) Måtte sjekke katti e starta opp, det va visst året etter. Tenk så fort tida har gådd! Flott at du ikkje har planer om å slutte. :-)

Elisabeth sa...

Ser heldigvis ut for at du også fortsetter, hvertfall sålenge det flotte huset ditt er under oppussing :-)

Anne-Eddie sa...

Sjå viddas gull som
byr ein vandrar bøye rygg
og plukke neven full
Vandraren andektig, tyst
mens molta fyller munn og svelg
sansane av lyst vert kysst
med salig smak
- av helg
Hei igjen! Leeenge siden sist.
Er så slakk med blogginnlegg, sjøl om eg kreere heile tida!
Me er flittige i bobilen, har låge på fricamp ved Haukeliiseter en del.
Fikk plukka litt molta, herav diktet som blei forært med litt molte til våre gode naboer som passer på posten vår.
Håper alt er bra med deg. Ser jo "ting" skjer..men du har et fantastisk humør og livsglede. Takk for inspirasjon og fine bilder i bloggen din ! Klem fra Anne ;)

Elisabeth sa...

Ååå såå lyst eg fekk på molta no!
Takk for dikt, kjære Anne
Godt å høre at dere koser dere med bobilen
Fortsatt fin sommer ønskes
Klem fra meg

ingemoellergmail.com.de sa...

Kjære Elisabeth,
Jeg liker å lese bloggen din.❣Interessante og morsomme rapporter fra hylsfjord etc.Jeg prøver alltid å forstå alt på norsk😁Men ofte må jeg bruke
Google-oversetteren.🙄Noen ganger er det oversatt veldig skråt eller dårlig😊
Til den neste 10år😊Forhåpentligvis.
Hilsen fra den veldig sommerlige Hamburg❣

Elisabeth sa...

Kjære Inge
Så koselig å høre fra deg igjen!
Av og til skriver jeg på nynorsk, kanskje det er detfor Google oversetter litt dårlig? Og av og til skriver jeg på dialekt, det er nok heller ikke Google-oversetteren særlig flink til.
Jeg skal prøve å huske å skrive bokmål 😂
Vi har hatt utrolige 14 uten (vel, nesten uten) regn og veldig varmt! Antar dere har hatt samme været i Hamburg!?
Til helga starter Rune på sin ferie. Det blir deilig!
Ha en fin sommerkveld
Klem fra meg

Elisabeth sa...

Altså 14 uker uten regn, skulle det være 😂

ingemoellergmail.com.de sa...

Hej igjen,
fin Ferie på Kleive.. 😍
Vi går tilbake til Danmarks Vestkyste...Dessverre ikke til Norge..
Gamle,veldig syke foreldrene..så ikke så langt..du vet det ..kansje nøste år..🙄🇳🇴
Kjære Elisabeth..Hamburg uten regn siden Mai ...puuuh..😎lit regn av og til...bare lit..

ingemoellergmail.com.de sa...

Hej igjen,
fin Ferie på Kleiva. 😍
Vi går tilbake til Danmarks Vestkyste...Dessverre ikke til Norge..
Gamle,veldig syke foreldrene..så ikke så langt..du vet det ..kansje nøste år..🙄🇳🇴
Kjære Elisabeth..Hamburg uten regn siden Mai ...puuuh..😎lit regn av og til...bare lit..

ingemoellergmail.com.de sa...

Unnskyld...post to ganger..🤔😎🙄

Elisabeth sa...

Takk for det, Inge!
Ja skjønner at dere vil feriere nært Hamburg når dere har gamle syke foreldre
Når dere skal til Norge neste gang må du gi beskjed dersom dere vil til Hylsfjorden igjen

Fortsatt god sommer, håper dere får regn og litt kjøligere klima

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...