søndag 22. juni 2014

Ferie

Nå har vi hatt en uke ferie og forrige lørdag dro vi på bobiltur til (hahahahaha) Haugesund!!! Jepp, men det var pga flystevnet på Helganes, selvsagt!

Kjente fly

og kjente folk

Denne Harvarden har jeg vært med å flydd aerobatic i! VELDIG gøy

Se så koselig, sønn tar bilde av far foran den andre Harvarden. Far var nok nærmere 95 ;)

AN-2 - en sånn som Rune fløy før i tiden. Dette er en skikkelig luksusvariant med lyse skinnseter og annet stæsj. Legg merke til registreringen LN-KGB ;)

Mine favoritter - Aerostars

haha, skikkelig action her :)

Noe spennende å se der oppe, gutter?

Nydelig
Da flystevnet var over dro vi tilbake til parkeringen for å gå tur med småpikene, vi sto på en holme utenfor byen som tydeligvis ble brukt til lagring av anker og diverse, det var oss og noen måker som holdt til der, gode turmuligheter og stille og fredelig på natta

Danskebåten

Freia fant ei garnkule og den ble flittig brukt
Fanget til matmor ble også flittig brukt ;)

Og så dro vi til Røldal og bodde på Seim Camping. Hundene bada og koste seg i Røldalsvatnet og syntes det var helt genialt der, de kunne drikke og bade samtidig, hehe

Vannet var iskaldt, rett fra fjellet, men hundene koste seg
Tinka fikk los på en mann som dreiv å plukkte stein på den andre bredden, han var litt rar syntes hun..
Ingen folk og ingen dyr, så her gikk de løse

Nydelig utsikt!

Og så kjørte vi RV520 fra Røldal til Sauda og har du aldri gjort det før, så må du ta den turen! En mektig opplevelse. Det er ca opp skaret du ser på bildet, smalt og bratt, men fantastisk. Brøytekanter så høye som hus og naturen i full sommerpryd, knallgrønne lier, knallblåe vann og de elvene, gubba for et klart vann!

Så ble det Blåsjø, men der var det fortsatt store snøfenner som lå over veien, så vi kom aldri til topps. Hadde funnet campeplass og alt, men der var det så sinnsykt med mygg og klegg og jeg som er blitt så allergisk mot insektstikk orket ikke tanken på å bli der.

Så da dro vi til eksotiske Hylen i stedet og sto der ei natt. Og ei mil ute i fjorden en plass ligger min barndoms sommerparadis ;)

God utsikt

Ja og siden vi var så nær, så dro vi til Kleiva. Men dessverre ble jeg stukket av en klegg (den daua "in action"!) og jeg ble veldig dårlig, så etter to døgn dro vi hjem.

Grilling med brannslokningsutstyr klart

Matfar på vei ned bakken

26 grader og altfor varmt

Tinka prøver å spise opp Freias gulrot, hu likte den ikke, hadde det vært agurk derimot..

Blomster på bordet er koselig

Andreas og jeg tok med hundene på tur på Tungenes i går og der var det brudefotografering :)
De var heldige med vær og vind, kjolen til bruden fikk lufta seg godt ;)

Lassialarm-m-m-m-mangolassi
Godt å være hjemme og. Nå er det søndag og i morgen er det jammen meg jobb igjen. Takk for fine dager