fredag 25. juli 2014

Badesommer II

I går var jeg på hospitalet, i dag er jeg på tur, tidlig tur, for å slippe den verste varmen, men likevel 27 grader.. Kreperer snart!

Tinka var i supergod form i dag, vi gikk på holmen og hun løp forbi meg flere ganger og dunket til hånda mi med snuten! Veldig gøy når hu er i så godt humør! Blir glad av lykkelige hunder! Hu er lille "medisinklumpen" min :)

Freia badet rundt hele holmen, Tinka slo følge et par, tre plasser :)



Og så kom svanefamilien, mor og far foran og bak, tre nøster i midten, to hvite og en grå.
Ellers har det vært lite fuglebarn å se her ute i år,
endene har jo vanligvis store kull,
men de parene jeg har sett i år har bare hatt en og to unger hver
har sikkert sammenheng med at det er blitt så traffikert,
det kreler jo med folk her nå,
den fredelige holmen er ikke så fredelig lenger.
Må presisere at vi holder oss unna holmen i hekketiden,
etter en skrekkopplevelse for 4 år siden hvor
Tinka trykte flate noen andunger,
de greide seg, altså, men matmor fikk et alvorlig sjokk

Her er svanefamilien i full gang med å beite på havbunnen

Et siste bad før vi skal hjem :)
Tinka er ikke veldig modig da, vasser til knærne og
i uoversiktelig vann, kjenner hun foran seg med labbene,
klok av skade?



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...