mandag 25. mai 2015

Morgentur

Pga de firbeinte må vi alltid ut før frokost, når vi er på Kleiva har det blitt vane med en runde rundt stykkje som vi sier.

Da er det ut grinda, opp eller ned veien (de firbeinte bestemmer) og så tar vi sauestien opp eller ned i hagen.

I dag ble det ned veien og rundt eldhuset


På nedsiden av dontehuset var det noe spennende i dag, men plutselig skreik ravna og henne liker ikke Freia, så da ble fokus flyttet


På eldhusveggen henger hesjestreng og piggtråd, piggtråden skal i søpla, snakk om dyrefiendlig oppfinnelse! Godt det er blitt forbudt å bruke.

En liten sving ned i eplehagen for å konstatere at "tidlig-eplene" snart er i full blomst. Vintereplene, Ingrid Marie, har ikke tenkt å blomstre helt enda, det samme med Gravenstein. 

Ahhr! Jeg ELSKER disse blomstene, må være verdens vakreste! Håper humler, bier og veps er klare til dyst ❤️


Bildene blir uklare når jeg bruker Blogger-appen..


Nå er det frokost og så skal jeg male et strøk til på badet før vi vender nesa mot Stavanger igjen. Fin 2. Pinsedag ønskes!

3 kommentarer:

Anne-Eddie sa...

Flotte bilder og fin beskrivelse!!
Her har vi hatt besøk av barn og barnebarn fra Bardufoss..i morges reiste de..og mor sitter igjen med masse rengjøring..og en tomhetsfølelse! Men har en datter hjemme til i kveld, så da blir det lettere tilvenning til hverdagen! Ha en flott dag! Klem ;)

Pauline sa...

Så koselig det ser ut til å være, dette må virkelig være ditt "smultronställe" !

Maria - Min oldemors hus sa...

Det er jo en koselig vane, og sikkert nyttig også, da har man liksom oversikt.

Her var det gjerde med piggtråd på toppen rundt hele eiendommen da jeg kom, men det var jeg ganske snar å ta ned. Ettersom ingen driver med dyrehold i nærheten uansett, og jeg ikke har noen særlig hage å beskytte, føler jeg ikke behov for gjerde i det hele tatt. (c:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...