søndag 4. oktober 2015

Plommegrøt

Bak løa på Kleiva står det et digert plommetre med noen svære plommer. De smaker kjempegodt. Aner ikke hva de heter, men har laget syltetøy av dem tidligere og det blir litt rødlig på farge

I dag har jeg lagd plommegrøt av dem, 500 gr plommer kokes i 10 min, 100 gram sukker røres inn - er litt sukkerlmfintlig så det må ikke være for søtt (andre bruker 200 gr sukker), lurt å smake seg fram. 

2 ss vann og 2 ss maizenna røres sammen og røres forsiktig inn i grøten. 

Kjøl ned.


Rune elsker vaniljesaus på pose, så i dag ble det posesaus til :) 

Kokesausen fra Freia er uten gluten og blir den kokt på laktosefri melk er den spisende for meg også

1 kommentar:

Maria - Min oldemors hus sa...

Mmmm, høres godt ut. Min svigermor pleier også å redusere på sukkeret, så kan vi heller sukre selv - etter smak. Lurt i grunnen. (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...