lørdag 23. januar 2016

En god natt

Jeg sover så godt her. Våknet helt uthvilt halv åtte, gikk ned og luftet småpikene, fyrte i ogn og siden det var så mørkt gikk jeg å la jeg meg igjen. Og sovna! Det skjer aldri hjemme..

To timer seinere er vi på morgentur vi jentene. Det er +1 grader og vedis i lufta.


Etter en god tur opp til kjella og ned igjen med to morgenfriske hunder koker jeg tevann og koser meg med fargeprøver, og måler litt mer på kjøkkenet. Det blir linoljemaling på alle malte overflater, farge antikkhvit på veggene og en hybelkaningrå på golvene. Den rå tømmerveggen skal fortsatt være umalt, skal bare rense den godt


Her fotograferer Rune mellom takplater og gulv i kammerset for å få en ide om hva som skjuler seg.. I kjelleren var det isolert med gamle filler, sagespon, einer og aviser og det var pirfullt av museskit og makkamjøl, skikkeli ekkelt, så her vil vi finne ut hva som er mellom lagene før vi åpner.. Det var bare makkamjøl og museskit heldigvis


Over sprekken i døra mellom gangen og stua er det brukt mose for å isolere. Mosen skal få lov å være med videre i husets historie


Mose fra 1920-tallet ;)


-*-


Kan ikke bare jobbe, må hvile litt og, her rigger Freia og jeg oss til en liten ettermiddagshvil på slagbenken






1 kommentar:

Maria - Min oldemors hus sa...

Huff, nå var det lenge siden jeg hadde vært på besøk, hadde gått glipp av mange spennende glimt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...