søndag 31. januar 2016

I morgen

drar jeg til dyrlegen med Tinka, jeg syns det er utrolig vanskelig å måtte ta livet av henne, hun er jo så glad og fornøyd, men hu plages fælt og jeg vet jo at hu ikke blir frisk 

I natt var jeg ute med henne kl 4 og etterpå ble jeg liggende å lytte til den hvileløse tassingen, kl åtte sto jeg opp og slapp henne ut, og som i natt tisset hu med en gang og så satte hu seg og begynte å slikke seg på magen :(

Etter frokosten (som gikk ned på høykant, knotter, agurk og knekkebrød med leverpostei) gikk turen til Randabergfjellet og der ble vi overrasket av ei fæl haglbyge og søkte tilflukt i en av gapahukene der. Hu er rask og fin på tur, våken og glad. Litt duknakket under haglbyga, men det var vi andre også

Så hjem for å hvile noen timer, jeg hadde planer om å sy litt, men det ble rundvask av vaskerommet i stedet. Orker ikke sånt arbeid i ukene..

I ettermiddag dro vi innom sykehjemmet til mor og på veien dit passerer vi et turområde vi pleier bruke og da blir det litt gledespiping, hu kjenner seg igjen på et underlig vis..

Det ble tur i Risavika og hu løp forbi meg og lekebeit meg i fingrene/votten, som hu pleier. Spretter avgårde. Velter seg i det tørre gresset og koser seg. Stor appetit til middag, ut for å tisse 19.30 (som vanlig) og bursover nå fram til kveldsturen.

Det må bli dyrlegens dom i morgen, jeg kan ikke bestemme at hu må dø

Her har hu akkurat ligget å gnukket ryggen i gresset


Nå litt kos med matfar i soffan


2 kommentarer:

Ingvild sa...

Huff...føler med deg. Det er tungt...

Anne-Eddie sa...

Åååå, vondt i hjertet mitt..en elsket hund er hun iallefall ! Klem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...