onsdag 17. august 2016

I dag hørte jeg et vræl fra taket

Både Rune og svigerfar får helt FNATT av malingssøl (nå vet jeg hvor Rune har det fra, hahaha!) og dekker til og maskerer og holder på.

Tynnet linoljemaling renner litt (eller egentlig så renner den ganske mye), så derfor dekket de til de nye svartlakkerte takrennene slik at det ikke skulle bli malingssøl på dem når hjørnekassene skulle males

I dag var det vindskiene i mønet over byslaget som skulle males. Svigerfar er litt sjanglete så jeg hadde ikke så veldig lyst at han skulle opp på byslagtaket, men seig som han er så insisterte han på det og Rune var glad for å få hjelp.

De brukte en del tid på å rigge og å dekke til der oppe, i tillegg skrudde de ut skruene som fester takpannene i vindskiene slik at det ikke skulle komme maling på dem, et himla arbeid, men som sagt får de FNATT av malingssøl..

Jeg meldte meg ut og drev på med litt ymse inne, skulle ta utav vaskemaskinen da jeg plutselig hørte et vræl fra taket og NEI, NEI, NEI og et par gloser til, det var så fortvila det skriket at Freia begynte å gjø! Jeg turte ikke gå ut for å se, så jeg tittet ut badevinduet, men kunne heldigvis ikke se svigerfar liggende på tunet så da gikk jeg ut på trappa og spurte forsiktig om alt var bra oppe på taket, "ja, men nei" fikk jeg til svar,. Woops, noen har sølt maling, tenkte jeg da..

Og det viste seg altså at en lang rekke hendelser førte til at spannet med den tynnede oljemalingen velta og rant nedover taket 8-) jeg syns jo selvsagt det var urkomisk, men fikk beskjed om at det ikke var morsomt, ugh!

Men Zalo fikser biffen, linolje er jo "bare" fett, så en god skrubb av takpannene gjorde at malingen forsvant




Og så ble det endelig tid for lunsj, en ordentlig mettende omelett med poteter, løk, bacon, ost og paprika


Freia har funnet ut at å smiske med farfar betaler seg i form av smaksprøver


 Namnamnam! Farfar er snill



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...