søndag 7. mai 2017

Finn og jeg

Jeg har vært på jakt etter en rose-kelim en stund og Finn skuffer ikke. Dette kom på en 500-lapp

Fargene passer perfekt i ståva med den grønne sofagruppa og den røde kista og tv-skapet. Rune syns det var litt mørkt, men da det kom på plass ble han fornøyd.
Kelim er: (klippet fra en nettside som selger orientalske tepper)
"vevd med en spesiell teknikk som gir teppet en tynn og filtlignende kvalitet. Rose Kelimer er gamle tepper som kan være opptil 50 år gamle. De er relativt vanskelige å få tak i. Designen er særpreget, med store blomster i klare farger på mørk bakgrunn."
Ikke at jeg tror at dette er et gammelt teppe, altså, det var iflg selger "lite brukt"

Og i bildet her er sofagruppa, det lille bordet i hjørnet, lampen i taket, duken og nå altså kelimteppet bruktfunn som jeg har betalt 2500,- for til sammen.

4 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Det er så artig når det endelig dukker opp noe man har lett lenge etter, gratulerer med kuppet! Eller kuppene, det er jo ikke verst å ha innredet ei hel stue for bare noen tusenlapper. :) Og teppet var fint, enten det nå er gammelt eller ikke.

Elisabeth sa...

Ikke alle som er så heldige som deg som har et loft fullt av herlige skatter!

Jeg elsker "hytta" di

Ingvild sa...

Det var eit koseleg teppe du!!

Elisabeth sa...

Takk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...