tirsdag 16. april 2019

Og lykkelig uvitende om regningen

Freia er 12,5 år
Vi har båret henne ned trappa i byhuset i noen måneder nå pga at hun ser dårlig

Fredag for halvannen uke siden (29.3) fikk hun problemer med bakbeina da hun løp etter røyskatten, så etter det har det blitt bæring opp trappa og

Mandag 1. april skulle vi til dyrlegen for å få sjekket om det var noe håp



Dyrlegen lurte på om vi ville ta røntgen «for gamle hunder tåler ofte bedøvelsen dårlig». Vi tok sjansen. Hun ble undersøkt, fikk bedøvelse og fikk tatt røntgen, der var ingen tydelige tegn på prolaps, men hun skrev ut onsior som både er betennelsesdempende og smertestillende, regning på ca 2500,- - helt greit, for en times arbeid siden vi ikke trodde vi skulle få henne med oss hjem igjen, (vi fryktet anbefalingen var avliving), så ja DETTE var greie penger syns vi

Men vi vet jo ikke om hun blir bra igjen

Dyrlegedama hadde sett at Freia hadde mye tannstein, «så det kan vi ta neste gang» Vi sa at det ikke var nødvendig siden hun er såpass gammel, «men» argumenterte hun videre «Freia har en fortann som er knekt, den bør nok trekkes, hun har nok stort ubehag med den», «javel så må den det» sa vi og tenkte «bedøvelse, en times arbeid» 2500,- greit nok

Men så..

Da jeg kom for å hente henne fikk jeg £@€|\| meg sjokk (scuse the language)

Jeg ble presentert for en regning på 5300,- (530 euro!)

Eg ble sint, sur og vrien. Er det ikke vanlig å opplyse om prisen på tanntrekking på hund når det er så dyrt?! Nei, sa dyrlegeassistenten. «Dessuten har me tatt tannstein, klipt klør, dyrlegen har hatt assistent og hunden har fått intravenøs væske». «Eg har ikkje bestilt hverken kloklipp eller fjerning av tannstein» $@#@|\|

Eg nekta å betale regningen og ba om å få snakke med dyrlegen som hadde utført tanntrekkingen (han er og eieren, Håvard Ytterstad Pettersen), han hadde gått fra jobb, så de skulle gi han beskjed om å ringe meg.

Og så kom jeg på at da Tinka fikk livmorbetennelse kosta det 3500 MER på denne kliniken enn på den andre klinikken som vi da selvsagt valgte til å utføre inngrepet!

Så jeg må nok ta litt av skylda sjøl som ikke spurte om pris

Men likevel syns jeg det er uetisk av dyrlege å ikke opplyse om hva det vil koste!

Eieren kunne kutte 800 av regninga, så da valgte jeg å betale, men det blir nok ingen flere besøk til Hafrsfjord Smådyrklinikk

Sorry

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...