mandag 30. september 2019

Dritaleigrønnesuretomater

Ja, jeg har prøvd å modne de grønne tomatene inne, men det   g å r   j o   s å   s e i n t,


så jeg har bestilt DRIVHUS!!

på 13m2



ikke no mindre nei ;-) Har spinka og spart i snart to år og for en mnd siden bestilte jeg et Juliana drivhus, produsert i Danmark,jækla dyrt, men jækla bra omdømme

Tenkte å ha det like utafor grinda, men der viste det seg å være berggrunn og umulig å få "levla det av" (Runespråk) så da foreslo Rune å lage en mal i tre som vi kunne bære med oss og plassere rundt forbi i hagen for å finne egnet sted.








13m2 er større enn jeg trodde..




Og her er det jo bratt og ikke så veldig mange store flate flater, og ikke mange muligheter uten å måtte grave seg halvt ihjel.. Så vi prøvde ulike plasser, vurderte til og med eldhustomta om den kunne graves ut.. Aaargghh





Rune våknet samme natt og sa, drivhuset må stå i eplehagen! Der er det flatt nok og ikke så mye graving. Jeg halvsov og ble ikke så veldig positivt innstilt da han plutselig kom i drivhusmodus kl 3, hadde det enda vært noe annet (harrharr) så jeg sa, jada, fint det, godnatt. Da jeg våkna lørdagmorgen lista jeg meg ned og tok med Freia ut i hagen og vi tråkka rundt litt nede blant epletrærne og da skjønte jeg at dette er plassen drivhuset skal stå! Sol fra tidligst på våren, tidligst på morgenene, hele dagen og langt ut på høsten. Perfekt! Rune altså! Og nesten flatt, men er det nok plass uten å måtte skjære ned de fine trærne? For da vil jeg ikke!

Rune liker å ligge frampå, men i dag sto han opp kl 9! Like spent som meg på om det var plass til drivhuset mellom trærne


Og sånn ble det!


Nede i venstre hjørne ser du hvor "malen" endte opp




Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...