tirsdag 5. januar 2021

Helsing frå helså

Hilsen fra helsa. 

Jeg har fått problemer med svelg og spiserør og har hatt det ei stund. Det er vel 4 år siden jeg var på ultralyd med halsen pga ubehag og legen så noen «utvekster», men da var det ikke så plagsomt at jeg ville gjøre noe med det, alternativet var operasjon og det er ikke bare-bare. 

Men nå; det å svelge «tørr» mat er rett og slett vondt og alt jeg spiser vil komme i retur, så etter noen laaange ukers venting fikk jeg endelig komme til gastrokonsultasjon i går

Det var en svært ubehagelig undersøkelse, men det ble funnet polypper (utvekster) i halsen og betennelse i spiserøret og en slapp lukkemuskel mellom spiserør og magesekk, og det ble tatt en biopsi, så det var vel nyttig da.. Overraskende nok anbefalte legen å ikke bruke medisin, men heller satse på små og hyppige måltider for å unngå oppstøt. Polyppene må bort og når svaret på biopsien kommer får jeg vite hva/hvor/når

Ellers har jeg denne dundrende hodepinen som har holdt på natt og dag i hele desember og halve november og sålangt i januar. I dag har jeg vært hos fastlegen og nå venter jeg på mr, i tillegg ville hun at jeg tar en synstest (det gjør eg i morgen) og booker meg en time hos fysio til nakkemassasje. Og skriver hodepinedagbok. 

Jepp

Skulle på jobb denne uka, men nå ble det gradert sykemelding i stedet. Jeg liker det ikke, det passer dårlig å være syk, jeg får en ny kollega i morgen som jeg skal lære opp, men det får jeg ta via telefon. Darn


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...