søndag 6. oktober 2013

Siste tur i år?

Mye terapi i manuell oppvask, man lar tankene vandre
og blikket hvile på livet utenfor kjøkkenvinduet

Oioioi, med hunder som har tilgang i 60-tallssoffan blir det slitasje.. Ja den er fra 60-tallet soffan i huset i Hylsfjorden, og veldig godt brukt, først hadde mor og far den i huset sitt i byen og når den skulle skiftes ut til en freshere så flytta denne til Hylsfjorden ;) Dengang var det kjørevei til Kleiva - med hest og kjerre eller traktor

For første gang på 10 år dro jeg inn uten scrappesaker!
Denne gangen var det stoff og nål og tråd som var med - må sy trekk til armlena på soffan og stolene
For uten kjørevei er det ingen enkel jobb å få ny soffa på plass..
Klippet opp en gammel gardin som jeg lagde mal av, symaskinen står hjemme, mandag har jeg fri, så da får jeg prøve om jeg får det til..

Nydelig møbelstoff - kjøpt hos min gode venninne ElisabethStoff og Stil i Stavanger

De nydelige lønnetrærne ved kirkegården i Suldal

Fikk plantet en fin lyng på grava til bestemor og bestefar i dag.
Det er snart 30 år siden bestefar døde og 21 år siden bestemor døde..
Minnene er mange og gode

På ferja over Jøsenfjorden - regn, regn og atter regn

I morges møtte vi Olaf nede ved sjøen, han stilte båten til disposisjon, vi ville ta opp fortøyningen for vinteren, men hadde ikke så lyst å ta ut båten "bare for det".. Snille Olaf. Han trakk garn etterpå og jeg hjelp ham med å gjøre opp garnet. Nei, han fikk ikke fisk i dag heller ;) Så fikk vi demonstrert Miras saueferdigheter. Han sendte henne inn i vika for å samle 4 sauer som plutselig dukket opp der inne.. Kommandoene var plystring og peking og vips var det gjort. Flink hund.

Mildt og fint, men regnet kom i 12 tiden.. Freia var allerede pissevåt, for hu hoppet jo selvsagt på sjøen da Rune og Olaf dro ut med båten ;) Tinka kom seg i hus før hu ble gjennomvåt og la seg i stolen i stua og sov mens jeg ryddet og pakket.

Rune fikk "tatt opp vannet", drenert varmtvannsberederen og tømt alle røra i huset, frostveske ble tømt i alle sluk og i dassen og i sisternen, pipeluka ble åpnet, ovnen tømt, alle dører og ventiler ble lukket. Nå kan bare frosten komme :) Kanskje dette var siste turen i år? Litt vemodig, men vinteren går så fort og plutselig er det april igjen

Da vi kom hjem i kveld kom mor på middag, vi lagde wok med kylling og peanøttsaus. 

1 kommentar:

Elisabeth OJ sa...

Fine bilder og flott "dagbok"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...