tirsdag 4. mars 2014

Min tippoldefar

Helgøykongen med min fars eldste søster på fanget. Hun hadde blitt 100 i fjor om hun hadde levd, så dette bildet er tatt for nesten 100 år siden.. Hun var forøvrig 17 år eldre enn far..

Bildet er tatt på trappa på barndomshjemmet til min far på Helgøy i Karlsøy. 

For meg som hverken kjenner oldeforeldre, eller besteforeldre på farssiden er det spennende å finne sånne fotoskatter!

Har de "vanlige" fotografbildene, når de var oppstilte i pentøyet, men dette forteller om en avslappet væreier som satte pris på barnebarna! Herlig!

Begge fars foreldre døde unge, farfar bare 41 år gammel mens han fulgte min far som da var 10 år fra sjøen og opp til huset.. Farmor døde bare 9 år senere, mens far avtjente førstegangstjenesten i marinen..


Og så over til en annen skatt, i dag hørte eg heldigvis vekkerklokka kl 6 og var på vei nordover kl 7, har vært i Haugesund i dag og har gått og gått og gått, opp trapper, ner trapper, så nå sitte eg i godstolen, med beinå høgt, å oppdatere bloggen fra ipad


Var bl.a innom dette flotte gamle huset på Risøy. Fantastisk flott innredet! Sukk.. Hadde ikke kamera med, dessverre. Det bor ingen der, eller, jo, det bor visst et spøkelse der iflg to av de jeg var sammen med.. Ingen av dem turde være der alene ;)

I morgen blir det hjemmekontor og finlesing av kontrakt.. DET blir sikkert "tjempetjekt" :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hei, hei og takk for så koselig kommentar. Tar det som et kompliment jeg at du synes min blogg ikke er som de andre nibberne som du kaller det. For et fantastisk bilde da, gøy å se annet enn de stive fotografbildene ja.

Klem fra Kari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...