tirsdag 4. oktober 2016

Å våkne

til dette er omtrent det beste jeg vet


Og når utsikten fra kjøkkenvinduet er slik, da finnes det ikke noe bedre sted


Er bare innom for å hente noe jeg glemte i ferien, men kjøreturen er så slitsom sånn som formen min er nå at jeg drøyer returen til i morgen

Kom inn i går i nydelig høstvær, speilblank fjord og 12 grader. I huset var det 15 grader, men fortsatt har ikke mureren vært her, så kan ikke fyre i ogn, dessverre. 

Bar inn bagasjen, parkerte og så tok vi oss en god tur, kondisen er heldigvis god igjen, så det er deilig å gå. 

Plukket noen gråpærer og sukkerpærer fra de store trærne inne i vika og de smakte nydelig. Gråpærene er favoritten, de er litt grovere i kjøttet, er litt sprøere og har en tydeligere pæresmak. 


Og utsikten fra frukthagen i vika er upåklagelig


Jeg bakte speltrundstykker og spiste det til middag. Orket ikke lage middag, det ble maks fyring på oljeovnen og komfyren og alle lys og stearinlys ble tent, alle ventiler ble lukket, dynejakke og lubber forble på fram til leggetid. Da var det 20 grader inne og 3 grader ute og en fantastisk stjernehimmel!

Jeg sov to timer og så lå jeg våken til halv syv.. og så ble det to timer til

Det var 18 grader når jeg sto opp og fullt av sauer i frukthagen, på veien og oppe i bakken. Koselig

Nå er frokosten i magen både på Freia og meg og nå skal jeg begynne på ulovlig medisin og krysser fingrene for at det går bra

Fin tirsdag ønskes, jeg går på lavgir og skal snart hvile litt

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...