søndag 30. oktober 2016

I natt er min siste natt


Smertene i kroppen var uutholdelige, hadde kramper i brystet, metallsmak i munnen. Nå dør jeg tenkte jeg, i natt er min siste natt..

Og så i et anfall av klarsyn etter ei smerteri så jeg den lille djevelen som henger i startsnora i vifta i soveromstaket, "ønsker du et lykkelig hjem skal du ha en djevel i taklampa" sa en gammel dame jeg kjente for 30 år siden

Nei f... om jeg skal dø nå! Jeg karra meg ut av senga, halte meg opp trappa på ustødige bein, gikk inn på kjøkkenet og fant meg et glass vann. 

Jeg skal fader meg ikke dø nå, jeg skal bli en frisk furie igjen! Ei forbanna feiende frisk furie!

Sjangla ned trappa, inn på soverommet og krøp til sengs. Og sovna! Og sov dypt i  halvannen time

Jeg våkna til liv og i går var jeg i god form!!?

I dag vet jeg ikke, har ikke turt å kjenne etter, men jeg er ikke død..



1 kommentar:

Ingvild sa...

Huff. Ikkje noko kjekt å lese desse postane dine. Håpar ting vil snu etterkvart. Hold ut!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...