søndag 14. mai 2017

Den gamle emaljerte bøtta

Jeg fant jo denne bøtta tidligere i år. Og hadde planer om å plante i den til påske, men så var den i litt dårligere stand enn jeg trodde.

Bunnen var så rusta at den umulig kunne holde vekta av dreneringsstein, jord og planter

Og den var i tillegg ganske rusten i sveisen langs veggen og jeg så at det ble litt mer jobb enn jeg hadde overskudd til

Men i dag har jeg laget en innsats av hønsenetting som er festet i hankringene og som dermed bærer all vekt og ikke presser ut bunnen

Og så har jeg surret noen runder med hesjestreng rundt øverst under kanten

Så nå har den gamle fine bøtta som jeg fant i steingaren over kjellå fått nytt liv og forhåpentlig varer den noen år

Den oransje stemorsblomsten som sto i jerngryta var blitt så diger at jeg delte den og planta i bøtta og i ei lita potte og så kom det nye stemødre i jerngryta



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...