søndag 9. juli 2017

"Jeg forstår" - del 3

Ja, denne historien er ikke slutt ennå 

(les gjerne del 1 og del 2)

for da jeg var på Lillehammer sist uke fikk jeg en mms fra Rune da han hadde vært i postkassen:


"Retur av krav om sykepenger - egenerklæring.."

NAV er fortsatt ikke fornøyd med egenerklæringen min.. :(

(Hvorfor kalles det forresten egenerklæring når de slett ikke godtar "erklæringen" min?)

Jeg ble oppgitt og lei, og sliten som jeg var av krevende kursopplegg og lite søvn så kom tårene også denne gang da jeg etter 4 ring kom direkte til en saksbehandler (her kommer det mest positive denne gang: ingen ventetid!)

Han sa også "jeg forstår" da jeg sa at det var vanskelig å ikke ha fått lønn siden mars og da kjente jeg raseriet bølge opp i meg for det tror jeg f@€(\) ikke at noen gjør. "Kontoen er tom, jeg kan ikke betale regninger, jeg kan ikke betale for noe, ikke en kopp kaffe engang.." sa jeg litt irritert

Han avbrøt meg med at "det ligger noe til utbetaling på deg", "hvor lang tid tar det da?" "2-5 dager"

Noe er altså på gang, men sykepenger for 3 mnd er fortsatt utestående..

I morgen er det mandag, en ny start og forhåpentligvis med penger på konto

Oppfordringen til andre frustrerte NAV-kunder er: "vær hyggelig på telefonen", de ansatte gjør ting så godt de kan etter boka, de har ingen fri vilje og ingen mulighet for å vise skjønn og de kan hvertfall ikke krysse av på et skjema om du har glemt/oversett/gjort feil.

Jeg legger denne saken død nå, jeg forstår at NAV-ansatte aldri kommer til å forstå





Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...