fredag 22. september 2017

Snekkere fra helvete

Vi ønsket å skifte et vindu i trappegangen og altandør og bordkledning på ei side på byhuset og la ut beskrivelse av jobben med bilder på Mitt Anbud.

Fikk svar fra 5-6 firmaer og inviterte 4-5 av dem på uforpliktende befaring basert på deres gode referanser og at de var registrert i Brønnøysund og var momspliktige og sånn

Prisene varierte fra 36000 til 125000, nesten nitti laken i forskjell der altså!

Og siden alle hadde gode referanser på lignende jobber så valgte vi selvsagt det billigste

Det begynte godt, de satte opp stillas og begynte å rive bordkledning. Men av en eller annen uforståelig grunn tok de bare de ytterste borda, og det oppdaget jeg først da de hadde slått opp nye, så da måtte de rive og gjøre som avtalt.

Så ble det satt i nytt vindu i trappeoppgangen og av enda en uforståelig grunn så greide de å la være å sentrere vinduet i det gamle hullet (det gamle vinduet var litt breiere, derfor god plass) så da de var ferdige sto det 4 cm mer til venstre og ikke var det i vater heller. Og da ble jeg SUR, og jeg er sjelden sur, så det vil man ikke oppleve

Og så var det altandøra da.. Tror bare jeg må vise fram listverket jeg, så skjønner du hva jeg har slitt med.. Jeg ble ganske oppgitt da jeg så listinga, det går ikke an! Dette er utført av mr carpenter himself



Hva gir du meg?! Han ville i tillegg komme å male de sorte feltene over den skråskårne lista hvite, hahaha!

Jeg sa han kunne spare malinga og heller liste på nytt, og liste ordentlig. Han rev det ned og satte opp nytt og det ser jo like ille ut, har ikke skråskåret dem og ikke brukt spiker annet enn nærmest dørkarmen

Jeg orket ikke forklare hvordan listverk skal settes opp så jeg lot det passere og drar på butikken og kjøper listverk i morgen



Men det er ikke slutt med dette.

Da de hadde tatt ned stillaset og reist oppdaget jeg at bordkledningen ikke var renkuttet nederst, det så ikke ut!

De har ei kjempeprofesjonell nettside og skryter av at de er carpenters, men nå lurer jeg på om det betyr noe annet i det landet de er fra..

Jeg var så frustrert at jeg ringte Mitt Anbud for å høre om det var mulig for firmaet å selv manipulere referanser og «terningkast», men det var det altså ikke, så referansene er greie nok

Jeg sendte en skriftlig klage til «snekker»firmaets mailadresse og de ville komme og se. Det var til alt overmål mr carpenter himself som kom og han er jo strålende fornøyd med eget arbeid

Men som sagt, ei sur meg er det ingen som vil oppleve (igjen), og hvis de vil ha pengene sine, så..

Så i dag har 4 mann vært her og gjort alt arbeidet på nytt. Vinduet er sentrert og i vater, bordkledningen er tatt ned og satt opp igjen, i vater og renskåret. Og jeg har krevd å godkjenne hver eneste del av arbeidet. Jeg er ikke carpenter, men jeg vet bittelitt om snekring og mye om hvordan det skal se ut

SÅ mye arbeid for så lite penger har de nok aldri gjort, eller kanskje de har?

Men nå er jeg SLITEN, det kjennes ut som jeg har stått i stigen sjøl disse 7 dagene 😞 Neste gang bør jeg kanskje det, for slike snekkere vil jeg ikke ha igjen

Moralen er: stol aldri på noen med fine referanser i Mitt Anbud som har fancy hjemmeside og som kaller seg carpenters. De kan fort vise seg å ikke være det de utgir seg for, men først etter å ha rasert huset ditt..

Og DER gikk de endelig og vi skal aldri sees igjen!

Hurra, hurra, hurra!


2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Argh!!! Er det virkelig mulig? De burde jo bli utestengt fra Mitt anbud bare basert på bildene av listverket.

Elisabeth sa...

Ja, jeg har lovet Mitt Anbud en tilbakemelding, så jeg får sende dem en link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...