lørdag 9. september 2017

Nyrebønneburger og sprø søtpotetchips

Kidneybønneburger med pitabrød, guacemole og sprø søtpotetchips

Veldig godt og inspirasjonen fant jeg hos indiskvegetar.com (min favoritt vegetar-oppskrift-nettside)

Og sprø søtpotetchips har jeg aldri fått til før i går! Fant en oppskrift på en utenlandsk nettside som jeg måtte teste

Delte opp søtpoteten i pommesfrites-størrelse og la dem i vann i kjøleskapet noen timer

Så tørket jeg dem godt og puttet dem i en pose med 1 dl rapsolje og 3 ss maizenna og la dem på bakepapirkledt stekebrett og satte dem inn i forvarmet ovn på maks temp og varmluft i 10-15 min
De ble crispy og helt nydelige


Nam!

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Det tipset for søtpotetchips noterer jeg meg! (".)

Elisabeth sa...

Ja, det er det beste jeg har lest på lenge
Og funka som bare det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...