tirsdag 25. februar 2020

Koke kraft

I helga kjøpte jeg kraftbein og kokte kraft i halvannet døgn

1,2 kg kraftbein av storfe
1/2 dl eplesidereddik
Og vann til det dekket beina
Lot det ligge noen timer og bade i eddikvann for eplesidereddik skal visst hjelpe til med å trekke ut diverse næringsstoffer fra beina

Så helte jeg av eddikvannet og fylte på
3 l kaldt vann
3 ss mineralsalt
10 pepperkorn
4 selleristilker og
2 store gulrøtter og
1 stor løk i grove biter
suppekvast av persille og timian

Kokte opp, skummet av og lot så trekke under lokk i 36 timer

Når det var ferdig,silte jeg fra bein og presset grønnsakene gjennom et dørslag opp i krafta

I dag før jeg skulle på milelang sykkeltur, varmet jeg 1,5 dl kraft som jeg drakk. Styrkedrikk


Veldig godt

Og i dag er det suppetirsdag og blomkålsuppe på menyen, kokt på deilig kraft

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...