onsdag 8. august 2012

Trebåtfestival i Risør

I helga tok vi en kjapp tur til Risør for å besøke tanten og onkelen til Rune, vi visste at det var Trebåtfestival samtidig, så da slo vi to fluer i et smekk!

Fradagen var vi på hjul ca halv sju, travelt har vi det hvertfall ikke, hehe, småpikene måtte jo få gå seg en god tur før den lange bilturen..

Bra vær hele veien. Vi hadde planer om å overnatte på Åros, men der var det fullt så da dro vi til Hamre i stedet. Fikk plass ved siden av en kollossalt svær bobil, vi spøkte med at vår så ut som hundehuset deres hihihi

Bildet lyver dessverre, Hymerten er halvparten både i lenge og høyde som den ved siden av ;)
Lørdagen før vi dro videre fikk jeg besøk av ei Wordfeud venninne fra Kristiansand som jeg har spilt med ett års tid. Veldig koselig!

Lørdag ettermiddag ca kl 13.00 var vi i Risør og møtte foreldrene til Rune ved Risørhallen, der de hadde parkert sin bobil for anledningen, småpikene ble elleville av begeistring over å møte dem der!!

Vi fikk alle ombord i vår bil og dro ned til tanten og onkelen. De hadde planlagt at mor og tante skulle være hjemme og passe småpikene, mens far og onkel skulle være med oss på festival.

Veldig koselig! Nede i byen skulle vi treffe søskenbarn med familie.
Tove (Runes søskenbarn) og meg

Og så var det så fantastisk deilig vær! Og en herlig stemning! Med levende musikk på scenen og forskjellige andre aktiviteter.

Vi måtte først ha litt lunsj, så vi møtte Tove og Håkon, en bror m/kone og mora hans på 82! De hadde sittet der en stund for å holde bord og var ferdig med lunsjen og godt i gang med glass nr 2-3-4? ;)

Det ble fish 'n chips på Rune og meg der på Brygga og ei kald ei til meg som ikke skulle kjøre ;) Og etterpå tok vi turen langs kaiene og så på alle de flotte trebåtene og seilskutene, Kontikikopien var også på festival :)

Kontikikopien var et veldig populært innslag

Da klokka var halv seks var det på tide å laste opp foreldre og hunder og dra mot Stavanger igjen. Vi avtalte med foreldrene til Rune at vi skulle stoppe på Sandnes Camping ved Mandal, men da mora fikk smakt litt på at det bare var 2-3 timer til de var hjemme på Sola så ville hu heller hjem etter 11 dager på tur ;) Forstår det!

Sandnes Camping var en kjempeflott plass like ved Mandalselva, det var fine turløyper i området rundt og dit kan vi godt reise tilbake! Plassen var opparbeidet med masse kjærlighet og humor og en av hyttene de hadde til utleie heter foreksempel "Stusseli", morsomt :) Mer info og priser finnes her www.sandnescamping.com

Koselig kveldssyssel i bobil (og ellers) er å scrappe litt og nyte et glass rødvin